U bent hier

Al 35 jaar een feest in huis met de huishoudtoestellen van DOMO Elektro

Al 35 jaar een feest in huis met de huishoudtoestellen van DOMO Elektro

Dit jaar is het nog meer dan ooit feest bij het Belgische elektromerk DOMO. Ze vieren namelijk hun 35 jarig bestaan. In die tijd is het bedrijf uitgegroeid tot het grootste Belgische merk in huishoudelektro en een vaste waarde op de Belgische, en in de loop van de jaren ook op de Europese markt. Wie DOMO zegt, zegt ook gebruiksvriendelijkheid, een mooi design, innovatie en goede kwaliteit voor een betaalbare prijs. Allemaal waarden die het bedrijf hoog in het vaandel draagt.

Familiebedrijf van eigen bodem

DOMO is het elektromerk van familiebedrijf Linea 2000. Het verhaal van Linea 2000 start in 1986 als invoerder van verschillende merken van huishoudelektro. Al snel verschuift de focus naar het uitbouwen van een eigen elektromerk: DOMO. De leiding van het bedrijf is in handen van Wim De Voeght, zoon van oprichter Marcel De Voeght. “Ons hoofdkantoor bevindt zich in het Kempense Herentals. Er werken 55 enthousiaste en dynamische medewerkers. Zij zetten zich elke dag in om de klanten van DOMO een uitstekende service te verlenen. Bij DOMO geen computer met keuzemenu, maar een persoonlijke aanpak. Alle kennis houdt DOMO ook graag in eigen handen, van productontwerp tot dienst na verkoop. Zo blijven we een echt Belgisch familiebedrijf. Every day is a party at DOMO!”, aldus CEO Wim De Voeght. Hoewel het bedrijf op en top Belgisch is, heeft het ook eigen vestigingen in Frankrijk en Tsjechië. Verder is het bedrijf ook internationaal vertegenwoordigd via verdelers in o.a. Nederland, Duitsland, Spanje en Zwitserland.

Gevoel voor Innovatie sinds 1986

Waaraan heeft DOMO dat succes nu precies te danken? Doorheen de jaren is DOMO steeds bezig geweest met het opvolgen van trends en het ontwikkelen van vernieuwende producten. Talloze toestellen uit het gamma zijn het levende bewijs van DOMO’s innoverende karakter. Zo is er hun My Blender, een toestel om sapjes en smoothies te persen, rechtstreeks in een handige drinkbus die je kan meenemen naar je werk of naar de fitness. Of de My Vegetable, een toestel om spaghettislierten te draaien van groenten dat sinds april 2016 op de markt is en een inslaand succes is bij vele hobbykoks in België.

Marktleider in verschillende categorieën

Doordat DOMO voortdurend inzet op innovatie kunnen zij zichzelf ondertussen leider noemen in verschillende categorieën op de elektromarkt. Zo heeft het hoge marktaandelen in verschillende productcategorieën. Kijk maar naar de croque monsieurtoestellen, een op en top Belgisch product, met een marktaandeel in België van maar liefst 58%! De introductie van de Croque XL, is een voorbeeld van hoe DOMO steeds vertrekt van een nood van consumenten en daar een product voor lanceert. Gedaan met te grote boterhammen voor een te klein toestel of vice versa. Ook met de soepmakers (26%), wafelijzers (22%) en grilltoestellen (21%) neemt DOMO een aanmerkelijk deel van de Belgische markt in.

Voor ieder wat wils

Naast innovatie is het ruime gamma ook zeker iets waar DOMO in uitblinkt. Het assortiment van DOMO bevat namelijk zoveel meer dan alleen keukentoestellen. Zo bestaat het uit meer dan 350 toestellen in verschillende categorieën zoals keuken, koffie, ontbijt, koelen en vriezen, huishouden, personal care en seizoenen. Daarbovenop heeft elke productcategorie verschillende prijsniveaus en verschillende designs waardoor er een DOMO toestel is voor iedereen!

Toekomstgericht

Dat ze bij DOMO niet stil zitten en toekomstgericht denken, bewijzen ze met allerlei projecten die de komende jaren op de planning staan. Zo heeft DOMO recent haar magazijn van 19.000 m2 uitgebreid met nog eens 7.000 m2, goed voor een totale oppervlakte van maar liefst 26.000m2. Dit jaar komt daar ook nog de uitbouw van een nieuw experience center bij. Hiertoe behoren een nieuwe experience showroom voor events, een lunchroom voor het personeel en andere gasten en nog extra kantoorruimtes.

Ook op het vlak van ecologie draagt DOMO haar steentje bij. Met de recente installatie van zonnepanelen zet het bedrijf extra in op zelfvoorziening van haar eigen bedrijfsgebouw. Ook de verpakkingen van de toestellen zijn geoptimaliseerd, zodat er zo weinig mogelijk plastic of piepschuim aan te pas komt. Het is ook de ambitie om het volledige wagenpark van DOMO te verduurzamen en over te stappen op elektrische bedrijfswagens.

DOMO brengt de Magic Line terug

Om hun 35e verjaardag te vieren heeft DOMO het komende jaar nog heel wat voor ons in petto. Zo doet de allereerste productlijn van Linea 2000, de Magic Line, dit jaar opnieuw zijn intrede bij DOMO. De nostalgische Magic Line bestond destijds uit slechts 9 toestellen: 2 type haardrogers, 3 strijkijzers, een reiskit met o.a een kleine haardroger en strijkijzer, een warmhoudplaat, een broodrooster en tot slot een gasaansteker. In tegenstelling tot de concurrerende merken koos men hier niet voor wit-, beige-, bruin- of oranjetinten maar werden de toestellen van de Magic Line in een fel geel en blauw jasje gestoken. Doe daar nog eens een Italiaans design en productie bij, en je krijgt een topper van formaat! Om hun 35-jarig bestaan te vieren zal DOMO dus dit jaar enkele toestellen uit hun huidige assortiment omtoveren in het Magic-Line-Design. Welke toestellen dit precies zullen zijn zal DOMO binnenkort aankondigen.